Najaars update: Voorzitter en Secretaris gezocht!

De eerste helft van de veldcompetitie zit er op, tijd voor een nieuws update vanuit SDO/Fiable:

Aanstaande zaterdag: Korfbal, Kip en Kantine-feestje. 

Zaterdag willen we de eerste helft van de veldcompetitie gezamenlijk afsluiten. Er staan thuiswedstrijden op het programma, een lekkere weersvoorspelling (22 graden) en een activiteitencommissie die heeft uitgepakt. Rond etenstijd heeft de AC kip met brood op het menu in de kantine staan (wees op tijd, op=op), aansluitend is er vanaf 19 uur een ouderwets kantine feestje. Ben je erbij? De wedstrijden starten om 12u, met het eerste om 15:30 uur.

Terugblik eerste helft veld

Het korfbalseizoen begon ook dit jaar weer ouderwets met een Ouder Kind Toernooi gesponsord door Onderlinge Verzekeringen Kamerik. Het was mooi om jong en oud weer zo actief te zien. Dit jaar zijn we het seizoen gestart met meer dan 220 leden, gaaf dat korfbal zo populair is in Kamerik en Woerden! Wel kunnen we nog wel wat jongetjes/heren gebruiken in een aantal teams. Dus neem vooral eens een vriendje mee! Na een aantal weken korfballen zijn er inmiddels een aantal herfstkampioenen, zoals D1, C1, B2, 5e, 4e en het 2e; gefeliciteerd! De komende weken wordt alles weer gereed gemaakt om in de zaal te gaan korfballen. Houd de site in de gaten voor trainingstijden en informatie.

Kangoeroes Open Training Circus – Zaterdag 12 november

Zaterdag 12 november van 09:30 tot 10:30 vindt het Kangoeroes Open Training Circus plaats voor kinderen van Groep 1 – 4. Het gaat een drukke en mooie ochtend worden in De Schulenburch, voor de kinderen (en ouders) uit groep 1-4, neem vooral vriendjes en vriendinnetjes mee, opgeven is niet nodig!

Voorzitter en Secretaris gezocht!

Op de Algemene Leden Vergadering (ALV) van 13 oktober hebben Rogier de Kwaasteniet en Nander de Wit bekend gemaakt te zullen gaan stoppen als secretaris en voorzitter. Beiden hebben inmiddels meer dan 10 jaar in het bestuur gezeten en hebben aangegeven graag het stokje door te willen geven. Er zijn nu drie vacatures, waar we graag snel met leden en ouders over in gesprek willen. Het is voor te stellen dat er wat wordt teruggedeinsd om ook 10+ jaar in het bestuur te zitten. Dat is gelukkig ook zeker niet de bedoeling. Er is daarom tijdens de ALV een idee gelanceerd om te komen tot een ‘bestuurspoule’. Het idee van deze poule is dat er bijvoorbeeld een groep van +/- 10 mensen geïnteresseerd is om in het bestuur plaats te nemen. Uit deze poule kan vervolgens binnen 2-3 jaar gerouleerd worden. Zo zijn er ook minder zorgen om opvolging. Nu willen we graag met ouders en leden in gesprek om deze poule te vullen. En voor nu op graag allereerst voor de vacature van een Voorzitter en Secretaris. Het zou daarbij prachtig zijn om 2 van de 3 vacatures te vullen met ouders van jeugdleden, voor een goede vertegenwoordiging in het bestuur. Wat omvat zo’n bestuursrol nu en hoeveel tijd kost het? Daarover volgt binnenkort meer informatie op de website. Maar met 8 uur per maand ga je het zeker redden  Nu al interesse? Mail naar voorzitter@sdokamerik.nl of bel/app met 06-24351632 (Nander de Wit).

Nieuwe logo SDO/Fiable

Tijdens de vorige ALV is er besproken om een nieuw logo voor SDO/Fiable te introduceren. Dit logo is gebaseerd op ons eerste logo. Afgelopen seizoen hebben de leden kunnen stemmen over het nieuwe logo en feedback kunnen geven. De feedback hebben is door het bestuur meegenomen en verwerkt in het definitieve ontwerp. Het definitieve ontwerp kan in de bijlage gevonden worden. In de komende periode zal het nieuwe logo worden geïntroduceerd op onze online en offline kanalen.

ALV 2022 

Naast de vacatures in het bestuur en het nieuwe logo, zijn er nog een aantal onderwerpen tijdens de ALV besproken. Hierbij een korte samenvatting:

  • Financieel hebben we een gezond jaar gedraaid.
  • Er zullen investeringen worden gedaan in de aanschaf van spelmateriaal o.a. palen, korven en ballen. Dit o.a. in verband met de ledengroei.
  • Er zal een investering worden gedaan voor de realisatie van twee zeecontainers voor materiaalopslag. Op de plek van de huidige materiaalopslag zal een ruimte worden gecreëerd voor besprekingen, fysio en EHBO.
  • Dit seizoen zullen de shirts en trainingspakken van de meeste teams worden vervangen. Hiervoor is in de afgelopen jaren geld gereserveerd. Voor de kledingcommissie is ook een vacature, meer info hier: https://www.sdokamerik.nl/2022/10/04/vacature-kledingcommissie/
  • Vorig seizoen hebben we van iedereen akkoord gevraagd voor onze privacy verklaring. Deze wordt inmiddels gebruikt.

Gebruik kantine & kleedkamers 

Tot slot, een punt wat echt aandacht behoeft. We hebben sinds een paar jaar een prachtige gerenoveerde accommodatie en dit houden we graag zo. Vanuit verschillende kanten heeft het bestuur te horen gekregen dat dit nu niet goed gaat. Te vaak staan vrijwilligers van de Kantinecommissie nu andermans spullen op te ruimen. Dit werkt niet motiverend! Daarom een oproep om zelf netjes met de spullen van SDO/Fiable om te gaan. Ruim ballen op na trainen, was je eigen glazen af (op de bar neerzetten is niet voldoende), stop afval uit de kleedkamers in de prullenbakken, enz! Let hier alsjeblieft op!

Dat was ‘m dan. Hopelijk tot zaterdag en anders tot in de zaal!

Namens bestuur,

Nander

SDO Logo